Telis tank

Modely bojové techniky
Právě je úte led 16, 2018 12:24 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Baterie
PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 4:20 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 17, 2011 3:04 pm
Příspěvky: 1111
Bydliště: Solopysky u Loun
Zdarec,
páni kolegové, potřeboval bych od vás poradiot v následujícím. Moto baterie 12V, klasická - kyselinová a její použití v modelu - resp. výhody nevýhody, rizika použití. Míla psal, že v kombinaci s kyselinovou baterkou mu to "urvalo" startování. Tudíž, než něco začnu patlat, tak bych o tom rád něco věděl. Ještě nutno asi podotknout, že mám v plánu dobíjení baterie při jízdě v modelu. Předem děkuji za každou odezvu, názor.......

_________________
http://military-model.netstranky.cz/
"Nepřítel představil nový tank... máme ztráty na vzdálenost přes 2000 metrů..."
Sovětská radiová zpráva o tanku Panther z 8. července 1943


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: sob srp 05, 2017 4:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 27, 2014 9:16 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Březí
Ahoj.
Sice se vracím k poměrně starému dotazu, ale myslím, že stále aktuálnímu.
Sám používám takovou baterii k pohonu svého tahače, kde ji zároveň úspěšně využívám jako zátěž pro zvýšení trakce. Baterie je gelová , uzavřená - tedy lze jí i položit.
Výhodou je poměrně velká kapacita (18 Ah ), a pro "naše" použití i možnost velké proudové zátěže ( startovací proudy cca od 100 -250A ). Oproti dnes moderním LiPol-kám vidím jedinou nevýhodu v rychlosti nabíjení , kde stále platí ověřená zásada nabíjet 1/10 kapacity - tedy poměrně dlouho. Takže hlavní rozhodování, kde co použít vidím ve velikosti modelu a účelu používání. Do velkého modelu tedy klidně. Co se týče porovnání ceny Pb a Li-Pol baterií vychází zajímavěji Pb baterie. Rozhodující tedy bude velikost modelu, jeho konečná hmotnost a způsob používání....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: sob srp 05, 2017 8:21 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 14, 2013 2:12 pm
Příspěvky: 999
Bydliště: LIBEREC
I já jsem po čase změnil názor, a kyselinové baterky už nechci nikdy víc,Obrázek a to vzhledem k jejich životnosti. Používám už jen obyčejné gelovky, a v pohodě to startuje, i když nejsou na vysoké výkony, a životnost - možná, že mě přežijí...Obrázek A ta cena!? Obrázek

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: ned srp 06, 2017 7:04 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 27, 2014 9:16 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Březí
No,ona i v těch gelových je kyselina.... Baterie je konstruovaná jako nerozebiratelná, ale to neznamená, že nejde rozebrat a dolít destilkou. Jde tak zachránit mnohá již odepsaná baterie. Hlavní fígl výrobců je, že mezi olověné desky vkládají textilní rouno, které jednak výrazně snižuje možnost vnitřního zkratování a za další je "nacucané" kyselinou, takže tím je umožněno používat baterii v různých polohách i když hladina elektrolytu je výrazně nižší ( běžnou baterii by tato "nízká" výška hladiny dávno zlikvidovala ). Vlastní ventilky umožňují částečné odfouknutí při nabíjení, čímž se dostáváme k potřebě speciálních nabíječek, které nenechají baterii " vařit" , jak tomu bylo v minulosti.
Samozřejmě, že zde záleží i na typu baterie. Máme baterie jako záložní zdroje, které mají menší samovybíjení, ale i menší maximální dodávaný proud. Potom jsou baterie startovací, kde proud bohatě postačuje pro všechny možné modely. Samozřejmě ceny jsou různé dle typů a výrobců.
Pro příklad uvádím baterii, co používám v modelu MAZe : 12V / 18 Ah, hmotnost cca 5 kg , rozměry 190 x 170 x 90 mm , cena od 1600 Kč výše. Dnes lze do motocyklu pořídit i stejně velkou lithiovou baterii, která má sice minimální samovybíjení,je i velmi lehká, má velký startovací proud a tím pádem jde i rychle nabíjet a deklarují i velkou životnost. Její kapacita je ale cca 40% olověné baterie a cena kolem 7000 Kč :-(.
Pro zajímavost ještě uvádím, že v mém motocyklu mám poměrně speciální americkou olověnou baterii ( Odyssey ), která při stejné velikosti a kapacitě ( 18 Ah ) má deklarovanou životnost až 15 let a hlavně možný obrovský startovací proud - 650 A ( zhruba 3x větší než běžné baterie ). Samozřejmě, že cena není zrovna nejnižší ( cca 3800 Kč )


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz