Tak nám venku začíná odtávat sníh,

a proto jsem se konečně rozhodl, že předělám to vzduchové odpružení na tahači. Takto to vypadá teď, ale je to zbytečně velký průměr,

a při pružení je každý mm velká změna tlaku, a nefunguje to tak, jak jsem chtěl.


A to je kompletně rozebrané.

Našel jsem v dílně kus hliníkové tyče, ze které by měly vyjít zhotovit písty. Rozměřil to, a jal se to na pásovce rozříznout. Bohužel se nedařilo,

zapeklo se to, že jsem měl problém vydolovat z toho ten pilový pás. Na příští řezání jsem si vzal k ruce líh na mazání, a podařilo se to naporcovat. Po upnutí do soustruhu nastal další problém, protože se to nedalo soustružit,

jen se to hrnulo před kudlou. To bylo takové bláto, že se to hodilo tak akorát na vytloukání hřídelí z převodovek... No pěkný začátek!

Našel jsem tedy kus plastové tyče, abych zhotovil pláště vzduchových měchů. To se vcelku dařilo, až do doby, kdy jsem potřeboval zhotovit dovnitř otvor pro píst. Věděl jsem, že někde mám kopinatý vrták 24 mm, po nějakém čase jsem ho našel, vyvrtal otvory, ale zjistil jsem, že to nebyl 24 mm,

ale 28 mm, což je průměr pístu.


vzhledem k tomu, že to byl poslední kus plastu,

jsem se rozhodl, že do toho plastu udělám pouzdra. Zajel jsem pro materiál, dokonce jsem sehnal i hliníkovou trubku 30x2. Měli i mosaznou 30x1, což bych přesně potřeboval, ale dát za metr skoro čtyři stovky se mi nechtělo.

Tak jsem díru zvětšil na průměr 30, zhotovil pouzdra a nalisoval je dovnitř.

Pak už jen udělat v pouzdru díru 28 mm, a dokončit zarovnáním... Také máte někdy takové blbé dny,

kdy by jste se na to všechno nejraději vy..ali?!
