Telis tank
http://www.telistank.com/forum/

Panzer V Panther
http://www.telistank.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=436
Stránka 14 z 18

Autor:  Mila198 [ pát kvě 30, 2014 7:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

No mrzí mě, že jsi nevyzkoušel ten Conrad, třeba bych potom od tebe levně koupil ty magnety do mého JUMBA. Tento motor je tutovka, maximálně budeš mít špatný převod, ale i s tím by si měl poradit, ale nesvědčí mu to. Tak čekám na radostnou zprávu. :lol:

Autor:  čížan [ sob kvě 31, 2014 8:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Převod je 80:12.
http://youtu.be/BIfGVNXLZXg

Autor:  mrvo [ ned čer 01, 2014 8:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Ahoj
a naskočí motor ??

Autor:  čížan [ ned čer 01, 2014 9:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

při takových otáčkách si myslím, že to nemá cenu zkoušet. Ruční startér to roztočí podstatně rychleji.

Autor:  Mila198 [ ned čer 01, 2014 8:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Tak teď tomu nerozumím, co tu píšeš. Pokud máš převod 80:12, tak to je 6,66:1, což je ještě o trochu větší, než používám já 6,33:1. Zajímalo by mě, za prvé co to je za motor (ccm), za druhé co to máš za baterčičku, to je snad 6V, a za třetí, co to máš za drátky. Vem voltmetr, a připoj ho na svorky elektromotoru, a zjisti kolik je tam voltů při startování. Pak vem pořádnou baterku, pořádný dráty a na krátko to propoj, aby tam nevznikaly velké úbytky napětí.

Autor:  fokker [ pon čer 02, 2014 6:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

To je právě to, že mi celou dobu ten převodový poměr přijde malý. Tohle jsou všechno vysokootáčkové motory a jejich účinnost při pár stovkách otáček jde do kopru. Ono to čtyřtakt Hondu natočí, takže to neřeším. Čtyřtakt jde přes kompresi jednou za dvě otáčky, takže se motor stačí roztočit a získat patřičný švunk. U dvoutaktu a většího objemu to bude horší. Tady je startér pro leteckomodelářskou padesátku a převod "jak od lanovky":

Ale nejdřív bych to taky zkusil se silnější baterkou, tlustšími kabely a taky přípojenou nádrží, suchý motor má mnohem větší tření. Elektromotor v tomto režimu bere téměř zkratový proud, který je u sedmistovky až 70A. A tomu se musí přizpůsobit napájení. Gelovka 4,5Ah to nedá.

Přílohy:
EME55-START(5).JPG [466.7 KiB]
3245 krát

Autor:  čížan [ ned čer 08, 2014 5:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Tak takhle by to mohlo vypadat pohromadě.......zhruba.

Přílohy:
IMAG0815.jpg
IMAG0815.jpg [ 299.9 KiB | Zobrazeno 5899 krát ]
IMAG0816.jpg
IMAG0816.jpg [ 228.67 KiB | Zobrazeno 5909 krát ]
IMAG0814.jpg
IMAG0814.jpg [ 283.77 KiB | Zobrazeno 5907 krát ]

Autor:  Mila198 [ ned čer 08, 2014 8:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Takto to vypadá velice dobře, ale jak to vypadá s tím startováním, nějak jsi zmlknul. :wink:

Autor:  čížan [ ned čer 08, 2014 9:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Vlastně nijak.
Potřeboval jsem tank jako celek na dětský den. Takže jsem dodělával nějaké drobnosti, aby byl tank tak, jak má být. Sice nejezdil, ale helmuti měli kanystry, tak lze předpokládat, že jim došel benzín............
Teď mám myšlenky směrem k elektropohonu a zvukovému a kouřovému modulu. Ale dříve bych chtěl tank zpojízdnit, a to na startování šňůrou. Dvoutakt bude asi problematické startovat el. motorem, byť trabant a motorky startují taky.........Musím zvážit náklady na to a ono a zvážit, co mi která varianta přinese.
Tak asi tak.

Autor:  dac [ pon čer 09, 2014 11:59 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Nad elektrikou taky uvažuju.Akurát tady bude trochu problém s motory.Ty co do tanku lidi používají,nevím kde u nás koupit.Zvukový generátor mám.Obědnal jsem si dva,když jsem stavěl eltéčko.Dodal mi je nějaký maník,kterého jsem našel na rc mánii za 450 kus.Je totožný s tím,co vyráběl fokker.Je to sice tříválec,ale kámoši jsou z toho na větvi.Motor na téčku startuju ručos.Dal jsem pant na plech pod věží,Takže odklápím věž.Je to dost pod úroveň,ale zatím to stačí.

Autor:  fokker [ pon čer 09, 2014 12:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

dac píše:
Je totožný s tím,co vyráběl fokker.Je to sice tříválec,ale kámoši jsou z toho na větvi


Jestli je stejný, dá se počet válců nastavit propojkou na desce. Když se propojí, začne přehrávat postupně zvuky pro různý počet válců a po rozpojení se poslední zvuk uloží.

Autor:  fokker [ pon čer 09, 2014 1:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

čížan píše:
Dvoutakt bude asi problematické startovat el. motorem, byť trabant a motorky startují taky.........Musím zvážit náklady na to a ono a zvážit, co mi která varianta přinese.
Tak asi tak.


Proto jsem sem dal fotku toho startéru na DLE 55. Stačí spočítat zuby a udělat to tak nějak podobně. To je tovární startér, ten určitě chodi. Motor nevím, přesný typ u toho nepíšou, vypadá to na nějakou prodlouženou šestistovku. Sedmistovka by měla jít taky.

Info zde: http://www.milehighrc.com/EME_E_Start.html
Video: http://www.youtube.com/watch?v=t9Svskq3i4M

Autor:  zst [ pon čer 09, 2014 3:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Motory píšou 550

Autor:  Mila198 [ pon čer 09, 2014 7:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

Já jsem nikdy dvoutakt neměl, a proto s tím startováním nemám žádné zkušenosti, ale čtyřtakt HONDA když měl malou rychlost, tak mi nechtěl chytit. Jak ale sleduji ta videa, tak jim to sotva přetočí kompresi, a hned to chytne :?: :?: :?: http://www.youtube.com/watch?v=G4j7MiMzSDI Jsou i borci, kteří to nahazují rukou :!: :!: :!: takže to musí chytit na otočení. Opravdu nevím. :oops:

Autor:  fokker [ pon čer 09, 2014 8:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Panzer V Panther

zst píše:
Motory píšou 550


Píšou, ale přijdou mi na pohled delší, než normální 550. Navíc pětsetpadesátek nebo zaokrouhleně šestistovek jsou spousty, a kromě velikosti jsou to výkonově úplně rozdílné motory. Takže to moc neřekne.

Stránka 14 z 18 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/