Telis tank
http://www.telistank.com/forum/

Baterie
http://www.telistank.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=546
Stránka 1 z 1

Autor:  čížan [ sob dub 27, 2013 4:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Baterie

Zdarec,
páni kolegové, potřeboval bych od vás poradiot v následujícím. Moto baterie 12V, klasická - kyselinová a její použití v modelu - resp. výhody nevýhody, rizika použití. Míla psal, že v kombinaci s kyselinovou baterkou mu to "urvalo" startování. Tudíž, než něco začnu patlat, tak bych o tom rád něco věděl. Ještě nutno asi podotknout, že mám v plánu dobíjení baterie při jízdě v modelu. Předem děkuji za každou odezvu, názor.......

Autor:  Miras [ sob srp 05, 2017 4:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

Ahoj.
Sice se vracím k poměrně starému dotazu, ale myslím, že stále aktuálnímu.
Sám používám takovou baterii k pohonu svého tahače, kde ji zároveň úspěšně využívám jako zátěž pro zvýšení trakce. Baterie je gelová , uzavřená - tedy lze jí i položit.
Výhodou je poměrně velká kapacita (18 Ah ), a pro "naše" použití i možnost velké proudové zátěže ( startovací proudy cca od 100 -250A ). Oproti dnes moderním LiPol-kám vidím jedinou nevýhodu v rychlosti nabíjení , kde stále platí ověřená zásada nabíjet 1/10 kapacity - tedy poměrně dlouho. Takže hlavní rozhodování, kde co použít vidím ve velikosti modelu a účelu používání. Do velkého modelu tedy klidně. Co se týče porovnání ceny Pb a Li-Pol baterií vychází zajímavěji Pb baterie. Rozhodující tedy bude velikost modelu, jeho konečná hmotnost a způsob používání....

Autor:  Mila198 [ sob srp 05, 2017 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

I já jsem po čase změnil názor, a kyselinové baterky už nechci nikdy víc,Obrázek a to vzhledem k jejich životnosti. Používám už jen obyčejné gelovky, a v pohodě to startuje, i když nejsou na vysoké výkony, a životnost - možná, že mě přežijí...Obrázek A ta cena!? Obrázek

Autor:  Miras [ ned srp 06, 2017 7:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

No,ona i v těch gelových je kyselina.... Baterie je konstruovaná jako nerozebiratelná, ale to neznamená, že nejde rozebrat a dolít destilkou. Jde tak zachránit mnohá již odepsaná baterie. Hlavní fígl výrobců je, že mezi olověné desky vkládají textilní rouno, které jednak výrazně snižuje možnost vnitřního zkratování a za další je "nacucané" kyselinou, takže tím je umožněno používat baterii v různých polohách i když hladina elektrolytu je výrazně nižší ( běžnou baterii by tato "nízká" výška hladiny dávno zlikvidovala ). Vlastní ventilky umožňují částečné odfouknutí při nabíjení, čímž se dostáváme k potřebě speciálních nabíječek, které nenechají baterii " vařit" , jak tomu bylo v minulosti.
Samozřejmě, že zde záleží i na typu baterie. Máme baterie jako záložní zdroje, které mají menší samovybíjení, ale i menší maximální dodávaný proud. Potom jsou baterie startovací, kde proud bohatě postačuje pro všechny možné modely. Samozřejmě ceny jsou různé dle typů a výrobců.
Pro příklad uvádím baterii, co používám v modelu MAZe : 12V / 18 Ah, hmotnost cca 5 kg , rozměry 190 x 170 x 90 mm , cena od 1600 Kč výše. Dnes lze do motocyklu pořídit i stejně velkou lithiovou baterii, která má sice minimální samovybíjení,je i velmi lehká, má velký startovací proud a tím pádem jde i rychle nabíjet a deklarují i velkou životnost. Její kapacita je ale cca 40% olověné baterie a cena kolem 7000 Kč :-(.
Pro zajímavost ještě uvádím, že v mém motocyklu mám poměrně speciální americkou olověnou baterii ( Odyssey ), která při stejné velikosti a kapacitě ( 18 Ah ) má deklarovanou životnost až 15 let a hlavně možný obrovský startovací proud - 650 A ( zhruba 3x větší než běžné baterie ). Samozřejmě, že cena není zrovna nejnižší ( cca 3800 Kč )

Autor:  tomhla [ stř led 17, 2018 6:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

čížan píše:
Zdarec,
páni kolegové, potřeboval bych od vás poradiot v následujícím. Moto baterie 12V, klasická - kyselinová a její použití v modelu - resp. výhody nevýhody, rizika použití. Míla psal, že v kombinaci s kyselinovou baterkou mu to "urvalo" startování. Tudíž, než něco začnu patlat, tak bych o tom rád něco věděl. Ještě nutno asi podotknout, že mám v plánu dobíjení baterie při jízdě v modelu. Předem děkuji za každou odezvu, názor.......




čaues, nastal mi podobný problém ...rozhoduji se na vylepšení kapacity baterie , místo by v tanku nějaký bylo ale nevim co zvolit za nejlepší investici, gelovky jsou super hodlám s tím živit dá se říci nejvíc elektromotor na zatáčení a ten si myslim bude docela baštit a třeba na nějaké akci při delším ježdění jsem víte kde....taky jsem přemýšlel o nějakém malém alternátoru který by to dobíjel, oželel bych le. startování a raději bych udělal altík, máte to někdo v modelu???
díky

Autor:  tomhla [ stř led 17, 2018 6:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

jïnak info k elektromotoru na zatáčení

Přílohy:
2018-01-17 18_13_39-2018-01-09 05_03_40-Stejnosměrný DC elektromotor 12V 100W se šnekovou převodovko.png
2018-01-17 18_13_39-2018-01-09 05_03_40-Stejnosměrný DC elektromotor 12V 100W se šnekovou převodovko.png [ 61.3 KiB | Zobrazeno 328 krát ]

Autor:  Mila198 [ pát led 19, 2018 9:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

No ty si vymýšlíš blboviny, pokud ti nestačí baterie, tak přeci není problém si ji dobít z auta... Ale pokud chceš opravdu dobíjet, tak tam dej nějakej elektromotor, který bude oddělenej od zdroje diodou, aby se netočil, ale jakmile ho roztočí spalovák, tak začne vyrábět napětí a dobíjet baterku... Třeba to bude i stačit... ale zrušit starter je nesmysl!

Autor:  Mila198 [ ned led 21, 2018 5:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

V důsledku nedostatku materiálu, abych se nenudil, jsem zkoušel to dobíjení pomocí elektromotoru, ale asi to nebude nic moc, protože by jsi musel ten elektromotor dost zpřevodovat, aby měl pořádné otáčky, protože jinak by to asi nestačilo k dobrému výkonu, a tudíž k dobíjení. Pravděpodobně by to chtělo motor na 24 V, aby tam bylo na výstupu více voltů, aby to vůbec mohlo dobíjet...

Autor:  tomhla [ pon led 22, 2018 12:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

hmmm tak to byl zase jenom nápad k zamyšlení...ono mi to el. startování moc dobře nefunguje , mám to udělaný myslim od Franty a občas když přes táhlo natáhnu motor k setrváku tak mi to nedosedne a nesepne mi to spínač a tím pádem nenastartuju...a nejdřív roztočit elektromotor a pak ho natáhnout na setrvák jsem ještě nezkoušel, ale myslim si že to musim hned to silonové oz. kolečko očesat, nebo??
každopádně mílo díky za radu!!! uvidíme jak hodně bude žrát ten motor ...

Autor:  Mila198 [ úte led 23, 2018 9:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

Já vím o čem mluvíš, proto já už budu startovat jen pomocí jednoběžného ložiska místo špagomatiku.Obrázek Ale tomuto nešvaru by se dalo vyhnout tím, že by jsi tam dal ještě jeden spínač, který by sepnul o chvíli dříve, ale nepustil by do motoru startéru plné napětí, ale byl by tam odpor, který by byl nastavený tak, že by na volnoběh ten motor jen trochu roztočil, aby ti zapadnul do zubů, a potom by teprve dostal plné napětí a zastartoval... Obrázek a to není jediná možnost...

Autor:  tomhla [ stř led 24, 2018 12:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

hmmmm tak to by mě opravdu nikdy nenapadlo ...joo jsi hold makovice a já se pořád učím...o elektru vim že kope :wink: :wink: ba ne něco vim, ale odpory relátka atd je pro mě trochu tabu...jak to píšeš si to ale dovedu i představit ..něco s tím zkusim ještě vymyslet ..
jiank už jsem sehnal články na king tiger 1:4 , tak už jsem pěkně nalomenej :roll: :roll: :roll:

Autor:  Mikymil [ stř led 24, 2018 1:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

Tak King Tigr v 1:4 to bude opravdu hodně velký macek. Já dodělávám T34 a je to opravdu macek a co teprve tigr je ještě o moc větší tak jsem na to zvědav a přeji hodně úspěchů Miky

Autor:  dac [ čtv led 25, 2018 11:14 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterie

https://www.youtube.com/watch?v=MJjMFpN-0Sg

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/