No,ona i v těch gelových je kyselina.... Baterie je konstruovaná jako nerozebiratelná, ale to neznamená, že nejde rozebrat a dolít destilkou. Jde tak zachránit mnohá již odepsaná baterie. Hlavní fígl výrobců je, že mezi olověné desky vkládají textilní rouno, které jednak výrazně snižuje možnost vnitřního zkratování a za další je "nacucané" kyselinou, takže tím je umožněno používat baterii v různých polohách i když hladina elektrolytu je výrazně nižší ( běžnou baterii by tato "nízká" výška hladiny dávno zlikvidovala ). Vlastní ventilky umožňují částečné odfouknutí při nabíjení, čímž se dostáváme k potřebě speciálních nabíječek, které nenechají baterii " vařit" , jak tomu bylo v minulosti.
Samozřejmě, že zde záleží i na typu baterie. Máme baterie jako záložní zdroje, které mají menší samovybíjení, ale i menší maximální dodávaný proud. Potom jsou baterie startovací, kde proud bohatě postačuje pro všechny možné modely. Samozřejmě ceny jsou různé dle typů a výrobců.
Pro příklad uvádím baterii, co používám v modelu MAZe : 12V / 18 Ah, hmotnost cca 5 kg , rozměry 190 x 170 x 90 mm , cena od 1600 Kč výše. Dnes lze do motocyklu pořídit i stejně velkou lithiovou baterii, která má sice minimální samovybíjení,je i velmi lehká, má velký startovací proud a tím pádem jde i rychle nabíjet a deklarují i velkou životnost. Její kapacita je ale cca 40% olověné baterie a cena kolem 7000 Kč

.
Pro zajímavost ještě uvádím, že v mém motocyklu mám poměrně speciální americkou olověnou baterii ( Odyssey ), která při stejné velikosti a kapacitě ( 18 Ah ) má deklarovanou životnost až 15 let a hlavně možný obrovský startovací proud - 650 A ( zhruba 3x větší než běžné baterie ). Samozřejmě, že cena není zrovna nejnižší ( cca 3800 Kč )