Telis tank

Modely bojové techniky
Právě je ned led 21, 2018 9:39 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 1:06 pm 
Offline

Registrován: pon lis 05, 2012 5:22 pm
Příspěvky: 251
Pár fotek motoru, se ktrým si teď hraju. Je to původně amatérský leteckomodelářský čtyřtakt 36ccm, vyrobený někdy koncem 80tých let. Něco a-la Velešín, původně se žhavicí svíčkou. Ja ho koupil po revoluci v bazaru v nefunkčním stavu. Píst byl příliš těsný a ještě nejspíš ze špatné slitiny s velkou roztažností, protože se vždy po pár minutách chodu zadřel. Tehdy jsem ho neměl jak upravit, tak skončil v archívu. :lol: Teď jsem osoustružil píst, vůle za studena je neuvěřitelných 0,8mm, ale asi díky dvěma 2mm širokým kroužkům má skvělou kompresi. Zapalování je z motorové pily, startér s motorem Robbe 700 od Konráda, co se probíral v jiném vlákně. Převod je 1:10 a perfektně startuje studený i teplý. Karburátor je Walbro WYK 11mm průměr, který narozdíl od normálních karburátorů Walbro nepotřebuje tlak z karteru, stači ze sacího potrubí (Honda má podobný, ale na míru a nenastavitelný). Motor má krásný "blafavý" volnoběh, ještě asi bude chtít doladit karburátor a předstih, při přidání jde trochu nepravidelně a občas vyšlehne plamen z výfuku.
Ještě nevím, do jakého přijde vozidla. :D


Přílohy:
mot2.jpg
mot2.jpg [ 89.91 KiB | Zobrazeno 3668 krát ]
mot3.jpg
mot3.jpg [ 87.01 KiB | Zobrazeno 3643 krát ]
mot4.jpg
mot4.jpg [ 89.98 KiB | Zobrazeno 3635 krát ]


Naposledy upravil fokker dne pon srp 04, 2014 1:16 pm, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 1:07 pm 
Offline

Registrován: pon lis 05, 2012 5:22 pm
Příspěvky: 251
-


Přílohy:
mot1.jpg
mot1.jpg [ 77.68 KiB | Zobrazeno 3650 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte srp 05, 2014 8:12 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 14, 2013 2:12 pm
Příspěvky: 1006
Bydliště: LIBEREC
DOBRÝ Obrázek, hlavně jsi mě potěšil tím, že jsi otestoval tu sedmistovku, a nejdůležitější je, že to funguje :!:

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte srp 05, 2014 8:25 pm 
Offline

Registrován: pon lis 05, 2012 5:22 pm
Příspěvky: 251
JJ funguje, ale je určitě slabší než SPEED. Proto jsem taky použil větší převod. A na motoru musím ještě dořešit mazání. Zatím před nastartováním stříknu trochu oleje do odfuku klikovky. Ale jednou jsem to přehnal a motor mě slušně osprchoval olejem :lol: a pak jsem ještě musel vyčistit úplně zaolejovanou svíčku. Možná by ale stačilo víc oleje do benzínu. To už by bylo třetí palivo - do letadel s olejem, do Hondy bez, do tohodle extra olejové. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 8:40 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 14, 2013 2:12 pm
Příspěvky: 1006
Bydliště: LIBEREC
fokker píše:
JJ funguje, .... Možná by ale stačilo víc oleje do benzínu. To už by bylo třetí palivo - do letadel s olejem, do Hondy bez, do tohodle extra olejové. :lol:

Zeptám se jako laik, do čtyřtaktu s olejem :?: :!: To nemá vlastní olejovou náplň :?: :idea:

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 7:05 am 
Offline

Registrován: pon lis 05, 2012 5:22 pm
Příspěvky: 251
Pokud vím, tak do každého leteckomodelářského čtyřtaktu se dává palivo s olejem. Viz třeba Saito: http://www.rcmodelyshop.cz/rcmodelyshop ... ito-FG-30B .
Klikovka je mazaná olejem. který se protlačí kolem pístu a přebytek odchází odvětrávací tryskou, na kterou se nasadí hadička a odvede pod model.
A tohle byl ještě původně žhavík a nemá ojnici na jehlách, jsou tam jen bronzová pouzdra. Metylové palivo má 15-20% oleje. Celé éro je tím většinou zasviněné. :(

A ještě je zajímavé, že na palivo s olejem (40:1) v pohodě běhala i Honda, dokud tam byl jen holý karburátor bez vzduchového filtru. Jak jsem nasadil filtr a propojil tu hadičku od víčka rozvodu, tak se po nějaké době chodu vždycky zaolejovala svíčka. Takže určité množství oleje v benzínu je u Hondy zajištěno právě touto hadičkou od víčka rozvodu do karburátoru.
Já uvažuju udělat to právě tak, odfuk klikovky zavést před sání karburátoru. Bude přimazávat palivo a nebudu muset do něj dávat tolik oleje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 11:44 am 
Offline

Registrován: pát črc 20, 2012 11:01 am
Příspěvky: 661
Bydliště: Bravantice
V práci máme několik křovinořezů STILL a jeden je čtyřtaktní a taky nemá olejovou náplň.Olej se míchá do benzínu jako u dvoutaktů.Říkáme mu dvoutaktní čtyřtakt.Rozebrat mi ho nechcou nechat.Vlastně mi ho proto ani nedávají.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amatérský čtyřtakt
PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 10:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 14, 2013 2:12 pm
Příspěvky: 1006
Bydliště: LIBEREC
fokker píše:
Pokud vím, tak do každého leteckomodelářského čtyřtaktu se dává palivo s olejem. Viz třeba Saito: http://www.rcmodelyshop.cz/rcmodelyshop ... ito-FG-30B .
Klikovka je mazaná olejem. který se protlačí kolem pístu a přebytek odchází odvětrávací tryskou, na kterou se nasadí hadička a odvede pod model.
A tohle byl ještě původně žhavík a nemá ojnici na jehlách, jsou tam jen bronzová pouzdra. Metylové palivo má 15-20% oleje. Celé éro je tím většinou zasviněné. :(

A ještě je zajímavé, že na palivo s olejem (40:1) v pohodě běhala i Honda, dokud tam byl jen holý karburátor bez vzduchového filtru. Jak jsem nasadil filtr a propojil tu hadičku od víčka rozvodu, tak se po nějaké době chodu vždycky zaolejovala svíčka. Takže určité množství oleje v benzínu je u Hondy zajištěno právě touto hadičkou od víčka rozvodu do karburátoru.
Já uvažuju udělat to právě tak, odfuk klikovky zavést před sání karburátoru. Bude přimazávat palivo a nebudu muset do něj dávat tolik oleje.

Neměl jsem na mysli žhavíky, to je jiná kategorie, U Hondy to ovšem neslouží k přimazávání, to by ti nestačilo ani na to aby jsi si namastil prst, to je jen odvětrání karteru, protože se tam mění objem. Za rok provozu u mojí Hondy není naprosto poznat úbytek oleje. U dobrého motoru v autě je také spotřeba oleje minimální. Jiné je to pokud je vyběhaný a v karteru je průvan jak kráva.

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz